måndag, december 14, 2009

Glögg och surdeg på Matdistriktet

På onsdag mellan 11.30 och 14 signerar jag böcker på Matdistriktet på Rådmansgatan i Stockholm. Det bjuds på glögg och så får den som vill en burk surdeg med sig. Om någon som redan köpt en bok skulle vilja ha den signerad går det fint att komma förbi med den också. Mycket välkomna!

… och så ska jag säga att Bokus och Natur & kultur har gjort en treminuters surdegsskola med mig som man kan kika på här. Nu ska jag koka en påse hel dinkel som jag hittade när jag städade skafferiet, i morgon bakar jag juldinkel med pomerans.

6 kommentarer:

Peter Sjögårde sa...

Sista baket efter boken genomfört! Bullarna blev väldigt fina. Precis lagom söta.

bröd nr 23 - Kanelbullar

Jag har även gjort en slutrecention där jag skrivit ned några tankar.

P.S Först och ända felet upptäckt. Det blir 32 bullar inte 24, 8*4=32 (det ska nog inte göra något) D.S

CrimsonAnna sa...

Attans persilja att jag jobbar då-men jag ser fram emot dinkelreceptet.

Anonym sa...

Nu vet jag att du använder extrasaltat bregott också.

/DP

Mikkan sa...

Åh, hoppas hoppas jag kommer looss till detta idag, skall ju ändå köpa boken och ge till min mamma! :)

Jenny sa...

ÅNEJ, jag läste inlägget en timme försent! Jag som just pajat båda mina surdegsgrunder och skulle behöva lite ny spruttig sådan. Så segt att börja om från början..

Himla trevligt av dig Martin, att du alltid delar ut surdeg vid dina signeringar o dylikt!

Jenny sa...

En timme och två dagar ska det vara förstås... (gud, jag är sååå förvirrad..)